2015. július 3., péntek

Pedagógus nap 2015

Üdvözlök Mindenkit!


2015. június 7-én Koczka Fecó barátomat kísértem zongorán, aki a Pedagógus nap alkalmából Kányádi Sándor "Kicsi legény, nagy tarisznya" c. versét adta elő. Kíséretnek a "Köszönöm Édesanyám" c. énekem dallamát választottam, mivel úgy gondolom, mindkét alkalom patetikus hangvételű volt. Fogadjátok szeretettel:



Kányádi Sándor - Kicsi legény, nagy tarisznya

Horgasinamat verdeső 
tarisznyában palavessző, 
palavessző s palatábla... 
Így indultam valamikor, 
legelőször iskolába. 

Le az utcán büszkén, bátran 
lépdeltem a tarisznyámmal. 

- Hova viszed, ugyan biza, 
azt a legényt, te tarisznya? - 
Tréfálkoztak a felnőttek, 
akik velem szemben jöttek. 

Máskor pedig ilyenformán 
mosolyogták a tarisznyám: 
- Éhes lehet a tudásra 
az, akinek ilyen hosszú, 
ilyen nagy a tarisznyája. 

De csak mentem, még büszkébben, 
míg az iskoláig értem. 
Az iskola kapujában 
gyökeret vert a két lábam. 

S álltam, míg csak bátorító 
szóval nem jött a tanító. 
Rám mosolygott: - Ej, kis legény, 
gyere fiam, bátran, ne félj! 

Kézen fogott, bevezetett. 
Emlékszem, be melegem lett. 
Évek teltek, múltak, de még 
most is érzem olykor-olykor 
jó tanítóm meleg kezét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése